Mokyklos veiklai tobulinti projektas aktualus ir svarbus, nes rengiant 2016-2018 m. mokyklos strateginį planÄ… pasirinkome prioritetÄ… „Mokymo(si) kokybÄ—“. Atsižvelgiant į mokyklos veiklos kokybÄ—s įsivertinimo rezultatus, mokinių pasiekimus, 2016-2017 m. m. pasirinktas mokyklos veiklos tikslas – kurti mokymuisi palankiÄ… aplinkÄ…, tobulinant pamokos organizavimo kokybÄ™, suteikiant savalaikÄ™ pagalbÄ… mokiniams, atsižvelgus į jų poreikius.
Po Barselonoje vykusių mokymų apie komandinį darbÄ… ir lyderystÄ™, direktorÄ— inicijavo ir parengÄ— mokyklos kaitos projektÄ… ,,Mokytojų vidinÄ—s motyvacijos veikti komandoje, kuriant mokinius motyvuojanÄiÄ… aplinkÄ…, stiprinimas“. Buvo sudaryta projekto vykdymo komanda, pagal parengtÄ… planÄ… vykdomos projekto veiklos. Parengta anketa, atliktas tyrimas mokytojų vidinÄ—s motyvacijos lygiui nustatyti bei jÄ… lemianÄių priežasÄių išaiškinimui bei bÅ«dams jÄ… padidinti. Rezultatai buvo pristatyti mokytojų tarybos posÄ—dyje.
Atsižvelgiant į anketos rezultatus, sukurta mokytojų ir švietimo pagalbos mokiniui specialistų vidinÄ—s motyvacijos kÄ—limo strategija. Buvome suplanavÄ™, kad bÅ«tų naudinga kiekvienam susidaryti asmeninÄ—s motyvacijos voratinklį. Birželio mÄ—n. vyko mokytojų refleksiniai pokalbiai su mokyklos direktore. Kiekvienas parengÄ— asmeninÄ—s motyvacijos voratinklį, kurį aptarÄ—me individualiai. Apibendrinti rezultatai buvo pateikti mokytojų tarybos posÄ—dyje.
Organizuotas seminaras mokytojams apie savÄ™s pažinimÄ…, lyderystÄ™. SeminarÄ… „SavÄ™s pažinimas – geriausias bÅ«das tobulÄ—ti“ vedÄ— Prienų ŠPT specialistÄ— DalÄ— Daiva GasparaviÄiÅ«tÄ—.
Vyko apskritojo stalo diskusija apie projekto naudÄ…, patirtis, tÄ™stinumÄ…. Mokytojai konkreÄiai vardijo kaip, dirbant komandomis, buvo kuriamos mokinius motyvuojanÄios aplinkos.
Kaitos projekto rezultatai:
• Palyginus mokytojų pildytas anketas apie motyvacijÄ… 2016 m. rudenį ir 2017 m. rudenį – jų teigimu pakilo galimybÄ— realizuoti save.
• PagerÄ—jo mokytojų kÅ«rybiškumas, tobulinimasis. PagerÄ—jo įsitraukimas, komandinis darbas mokykloje tarp visų bendruomenÄ—s narių. PadaugÄ—jo atvejų, kai į grupes žmonÄ—s buriasi savanoriškai, patys pasisiÅ«lo. Mokytojų teigimu, idÄ—jos gimsta dažnai bendraujant neformaliai prie arbatos.
• Buvo patobulintos mokytojų refleksijos anketos: įtraukti punktai apie lyderystÄ™ ir motyvacijÄ…, įsitraukimÄ…, uždavinių išsikÄ—limÄ… ir įgyvendinimÄ….
• Buvo vykdomi refleksiniai pokalbiai su kiekvienu mokyklos darbuotoju atskirai. Refleksiniuose pokalbiuose paaiškÄ—jo, kad mokytojus veikti komandomis labiausiai motyvuoja pastiprinimas, pagyrimas, pastebÄ—jimas, darbo įvertinimas. NumatÄ—me ir aptarÄ—me asmeninius uždavinius kitiems mokslo metams.
• Kvalifikacijos tobulinimo programa buvo papildyta naujais seminarais, diskusijomis.
• Surengti 7 seminarai mokytojams mokykloje, sudarant sÄ…lygas mokytis visiems kartu, išvažiuojamasis seminaras „Netradicinių aplinkų panaudojimas ugdymo turinio kaitai“, netradicinis išvažiuojamasis mokytojų tarybos posÄ—dis.
• Mokytojų teigimu ir iš kvalifikacijos tobulinimo anketų nustatyta, kad pamokose naudoti įvairesni ir labiau motyvuojantys metodai. Kartu dirbant grupÄ—je patobulintos pažangos fiksavimo lentelÄ—s, įtraukti tÄ—vai į vaikų pažangos įsivertinimÄ….
• Mokytojų paskatinti, daugiau mokinių dalyvavo konkursuose olimpiadose, daugiau pasiekta laimÄ—jimų (2,3 karto) nei 2016 m..
• Bendraujant klasių auklÄ—tojoms kartu planuojamos ir organizuojamos 8 ir 9 klasių valandÄ—lÄ—s, edukacinÄ—s išvykos.
• Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių metodinÄ—s grupÄ—s nariai glaudžiau bendradarbiavo tarpusavyje įtraukiant tÄ—vus į renginius. Mokytojos teigÄ—, kad tÄ—vų dalyvavimas renginiuose motyvuoja vaikus. Kartu su vaikais kuriamos, puošiamos savo aplinkos, tariamasi su vaikais kuriant motyvuojanÄiÄ… aplinkÄ… vaikų darbais.
• DailÄ—s mokytojo teigimu, mokiniai patys rodo iniciatyvÄ…, nori papuošti mokyklÄ… savo darbais.
• Kartu bendradarbiaujant grupÄ—se, kurtos edukacinÄ—s programos, dalyvauta projektuose, organizuotos edukacinÄ—s išvykos. Pamokos vyko netradicinÄ—je erdvÄ—je, muziejuje, miestelyje.
• Savanoriškai jungiantis į darbo grupÄ™, organizuota netradicinÄ— mokytojo diena „Besimokantys mokiniai – besimokantys mokytojai“, projektas „Visi drauge“. Mokytojų teigimu, mokinius motyvuoja renginiai, mokytojų vaidmenys, paÄių mokytojų dalyvavimas pasirodymuose, veiklose, talkose. Svarbus mokinių motyvavimas savo pavyzdžiu.
• Mokytojai pastebÄ—jo, kad padaugÄ—jo atvejų, kai mokiniai patys siÅ«losi organizuoti renginius.
Apibendrinant projekto rezultatus, galima daryti išvadÄ…, kad naudojantis naujomis žiniomis ir kompetencijomis paveikiai buvo telkiamos mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų komandos mokymo(si) proceso ir mokyklos veiklos tobulinimui. Skatinant mokytojų motyvacijÄ…, veiksmingÄ… komandinį darbÄ… ir lyderystÄ™ mokyklos bendruomenÄ—je, kuriama palankesnÄ— mokymui(si) aplinka.
Mokytojų tarybos posÄ—dyje aptariant, diskutuojant apie kaitos projekto rezultatus, buvo nutarta tÄ™sti projekto veiklas (mokymÄ…si kartu, išvažiuojamuosius mokytojų tarybos posÄ—džius, kvalifikacines išvykas, kitus „nefinansinius motyvatorius“, vienas kito paskatinimus, pastiprinimus, pastebÄ—jimus, darbo įvertinimus, refleksijas, diskusijas neformalioj aplinkoj), kurios motyvuos ir skatins mokytojus burtis į komandas, kuriant mokinius motyvuojanÄiÄ… aplinkÄ… ir siekiant mokinių pažangos bei geresnių rezultatų.
DirektorÄ— AudronÄ— VaicekauskienÄ— |