Lietuvių k. ir matematikos mokinių pasiekimų patikrinimo bendras pažymio vidurkis yra 7,375. Palyginimui, yra Lietuvoje mokyklų kur bendras pažymio vidurkis 2,44, 3,25. Iš viso Lietuvoje yra 400 mokyklų ir Pakuonio pagrindinÄ— mokykla šioje rikiuotÄ—je taip pat viršuje, labai aukštoje vienuoliktoje vietoje. Dar kartÄ… noriu pagirti mÅ«sų buvusius mokinius: KamilÄ™, Karolį, ErikÄ…, Audrių, padÄ—koti jų tÄ—veliams ir mokytojams.
Žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas domÄ—josi, koks mokyklos sÄ—kmÄ—s receptas? Jo teigimu, mokykla nedidelÄ—, bet sugebÄ—jo tapti tikrai stipri ir pažangi - pagal mokinių pasiekimus Lietuvoje ji šeštoje vietoje. Žurnale spausdinamas straipsnelis „Svarbu, kad kiekvienas vaikas jaustų asmeninÄ™ pažangÄ…“ apie Pakuonio pagrindinÄ™ mokyklÄ… su direktorÄ—s A. VaicekauskienÄ—s mintimis apie tai, kÄ… daro? „Mes labai stengiamÄ—s dÄ—l savo vaikų, rÅ«pinamÄ—s, kad jie darytų asmeninÄ™ pažangÄ… ir patys jÄ… jaustų. Kiekvienas vaikas braižo savo pažangos kreivÄ™, išsikelia tikslus kitam trimestrui. Mokyklos mokiniai sÄ—kmingai konkuruoja su gimnazistais, ir rajone laimi įvairius konkursus ar pelno prizines vietas olimpiadose... Reikia turÄ—ti ambicingų tikslų. Nes jei kelsiesi tikslÄ… kaip nors pratraukti metus, tai ir vegetuosi, o jei sieksi tapti stipria mokykla, tai tokia ir tapsi. Itin svarbu kiekvienÄ… vaikÄ…, kiekvienÄ… jaunÄ… žmogų laikyti asmenybe, vertybe, svarbu tikÄ—ti kiekvienu vaiku, su juo dirbti, jam padÄ—ti ir tai kels visÄ… mokyklÄ…, gerins atmosferÄ… joje“.
Šio žurnalo vyriausiojo redaktoriaus Gintaro Sarafino straipsnyje „TÅ«stanÄiai mokinių Lietuvos mokyklos daro bet kÄ…, tik ne mokosi“ analizuojama, kodÄ—l pagrindinÄ—s mokyklos tapo silpniausia švietimo grandimi Lietuvoje? „Gerus ar bent pakenÄiamus rezultatus pasiekia tik 90 pagrindinių mokyklų iš 400“ – teigiama straipsnyje. Kalbinami ekspertai, profesionalai vardijamos ugdymo kokybÄ—s neužtikrinimo priežastys.
Mums džiugu, kad mokykla patenka į stipriausiųjų ir užtikrinanÄių ugdymo kokybÄ™ pagrindinių mokyklų reitingų viršÅ³. Dar labiau džiugina Švietimo ir mokslo ministerijos Strateginių programų skyriaus vedÄ—jo RiÄardo Ališausko įvertinimas: “Mokytis galÄ—tume ir iš gražių pavyzdžių Lietuvoje, nes mÅ«sų šalyje ne visos pagrindinÄ—s mokyklos yra prastos, turime ir tikrai šaunių atvejų. Tarkime, nuvažiuokite į Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinÄ™ mokyklÄ…, Pakuonio pagrindinÄ™ mokyklÄ…, AukštelkÄ—s mokyklÄ… ir tikrai nustebsite... Jeigu pagrindinÄ—s mokyklos siekia progresuoti, manau, turÄ—tų ieškoti kuo išsiskirti iš kitų savivaldybÄ—s mokyklų, naudoti kitokius mokymo bÅ«dus, tai yra labiau praktinius, o ne teorinius, bandyti mokinius pritraukti puikia atmosfera, santykiais, popamokine veikla. GalbÅ«t galÄ—tų akcentuoti, kad nenurašo nÄ— vieno vaiko ir kiekvienam padeda atskleisti savo gebÄ—jimus“.
Žurnale „Reitingai“ pateikiami ir mokyklų 2016 m. ketvirtų bei aštuntų klasių mokinių standartizuotų testų rezultatų palyginimai. Pagal ketvirtokų rezultatus Pakuonio pagrindinÄ— mokykla užima labai aukštÄ… 26 vietÄ… Lietuvoje, o pagal aštuntokų standartizuotų testų rezultatus - 76 vietÄ…. Tai geriausi rezultatai ir rajone.
Tokie rezultatai ir įvertinimai mus dar labiau įpareigoja stengtis ir telktis, kad mÅ«sų mokiniams mokykloje bÅ«tų užtikrinama gera ugdymo kokybÄ—, teikiama pagalba, kuriamos saugios, jaukios ir šiuolaikiškos edukacinÄ—s aplinkos, vyrautų palanki darbinga atmosfera, pasitikÄ—jimu ir bendradarbiavimu grįsti santykiai. Mes tikime kiekvieno vaiko sÄ—kme.
DirektorÄ— AudronÄ— VaicekauskienÄ— |